Великий понеділок

Богослужіння цього дня як прообраз Господа Іісуса Христа згадує зі Старого Заповіту патриарха Іосифа. Його через заздрощі продали брати у рабство до Єгипту. Іосиф врятував цю країну від голоду і став намісником фараона Єгипту, найбагатшої країні давнього світу.

Також під час Богослужіння цього дня читається Євангельський уривок, у якому згадується прокляття Господом Іісусом Христом неплідної смоковниці (Мф. 21,18-22; Мк. 11, 12-14), що символізує душу, яка не приносить духовних плодів – істинного покаяння, віри, молитви та добрих справ.

Ще Церква нагадує нам притчу про злих виноградарів. У ній йдеться про робітників виноградинка, господаря, його сина,  а також слуг господаря (рабів його). Господар послав слуг до найнятих виноградарів, щоб зібрати врожай винограду,  але вони вбили слуг і, навіть, коли господар послав свого сина, то невдячні виноградарі вбили і його .

Ця притча описується у Євангелії (Мф. 21:33-46, Мк. 12:1-12, Лк. 20:9-16).

Пояснюється вона так. Господар – це Бог; виноградник – народ єврейський, обраний Богом для збереження істинної віри; мур навколо виноградника – Закон Божий, даний через Мойсея; виностік – пожертви (в Старому Заповіті вони прообразували хресну жертву Іісуса Христа); вежа – храм єрусалимський; виноградарі – первосвященники, книжники, начальники єврейського народу; слуги господаря – святі пророки; син господаря – Син Божий, Господь наш Іісус Христос.
Первосвященники, книжники і начальники, що отримали владу над єврейським народом, замість того, щоб готувати народ до прийняття Спасителя, використовували владу лише у своїх інтересах. Бог посилав їм пророків, але вони переслідували і вбивали їх, зробившись, таким чином, пророковбивцями, а згодом й апостоловбивцями. Спасителя ж свого вони відкинули і, вивівши із свого міста (Єрусалиму), розіп`яли. І тому забрано було від них Царство Боже і віддане іншому народові, Церкві Христовій, яка у своїй більшості, сформувалася з язичників.


Цього дня християнин повинен замислитися над питанням: “Чи довіряю я Богові так само, як праведний Іосиф; чи не є я таким самим безплідним, як Євангельська смоковниця?

 

Рекомендовано для читання:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *