Хресту Твоєму поклоняємось, Владико!

Назва третьої неділі Великого посту – Неділя хрестопоклонна. Нею починається четвертий великопосний тиждень. Назва неділі походить від того, що віряни в храмі звершують поклоніння Чесному Животворящому Хресту Господньому. Чин поклоніння Чесному Хресту на Богослужінні звершується так само, як і на Богослужінні, коли святкується Воздвиження Чесного Хреста Господнього. Значення виносу Хреста та поклоніння Йому в Неділю хрестопоклонну пояснюють синаксарі, стихири та канон.

Великий піст для православних християн порівнюється з подорожжю євреїв у пустелі. І як тоді, євреї (Древній Ізраїль) страждали від спраги, подорожуючи пустелею, а Мойсей, зануривши дерево у води Мерри, зробив їх солодкими (Вихід 15,23), так і Православна Церква виносить для поклоніння Чесний Животворящий Хрест в тиждень, який є преполовінням Чотиридесятниці, підсолоджує піст вірян і вгамовує духовну спрагу православних християн (людей Нового Ізраїлю).

Також в цей час у 631 році Животворящий Хрест було повернено з полону після 26-річної війни персів із візантійцями. Імператор власноруч вніс Хрест Господній у місто, а визволений із полону патріарх Захарія радісно йшов поряд. З того часу в Єрусалимі почали святкувати річницю повернення Животворящого Хреста.

В кафедральному соборі на честь святого благовірного князя Олександра Невського на вечірньому Богослужінні митрополит Феодор і священики собору звершили Чин винесення Чесного Животворящого Хреста.

Під час святкового Богослужіння митрополит Феодор у своїй проповіді наголосив, що Хрест виноситься в цей день на поклоніння вірянам для того, щоб спомином про страждання й смерть Господа укріпити тих, хто постить, і надихнути їх на продовження Великого посту.

На святковому Богослужінні вся церковна спільнота молилася за мир, любов, злагоду на нашій землі та у Церкві; просила Господа захистити своїх людей від тих, хто творить розбрат, просвітити серця тих, у кого вони затьмарені жорстокістю, вірних укріпити й зберегти.

В цей недільний день велика кількість вірян стали причасниками Тіла й Крові Господніх.

Після завершення святкової Літургії Архіпастир привітав усіх причасників і присутніх та дещо доповнив на тему сьогодення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *